Wednesday, November 6, 2013

Aku dan Kopi aka Coffee.

Okay. 

Mata oh mata. Segar bugar. 

Terlebih kopi? No no no. Drank, I think 6 cups of coffee since morning. This is not coffee. Mata segar sebab Terlebih tido petang. Zzz -,- dem. patut sik tido tek. Aiseh, eksen jak madah gia. Esok- esok gik juak tido petang kakya sikpat tido malam. Sapa mok disalahkan? Well, of kos la bukan dirik. Haha 

By the way, bagus aku bukak cerita kopi nak? Cerita aku dengan kopi sikda la grand ney pun. Saja jak mok bercerita nunggu mata tok bosan membaca and tangan kepak megang ipad (mun handphone nimpak muka time sms tgh baring maybe gik pat tahan kot. Mun ipad? Nah. Nak ke tersembul bijik mata) huhu 

The story goes like this. (AMARAN : cerita tok sikda kaitan dengan pertemuan pertama aku dengan kopi. Sekadar nak kongsi cerita. Sesuai di baca ketika anda mengalami desakan hidup atau terbaca entri semasa meng- google-kan perkataan 'kopi') Actually, aku nang peminum kopi pun dari lekak form 5. Tea and coffee. Milo? Time rasa manjak ngan mak jew..ahaks. Breakfast, kopi adalah wajib. No coffee, I'll get cranky the whole day. You know what they said about the caffeine. Molah kita macam addict and all. Maybe gak la aku addict ngn coffee. Sikmok la ku mdh aok or sik yang penting coffee wajib. lol ketara tek addict ah. 

How kopi sik penah molah ku rasa sik ngantok? Ha. Kali dah byk gilak ku minum alu jadi immune. -,- agak boring la jugak sebab during my university days, asal final exam jak confirm manas. Why? Aok lah. Dah mok stadi last min sik penah berjaya. Pffft Kunun minum kopi to make sure I stay up, last last after 4 cups dah flat. Segar apakah itu? Segar bermain di tepi pantey lam mimpi. Meh.  -_________- my friend said aku tok gila minum kopi banyak. Eh sik gila. Sewel jak. 

There's this one time waktu final exam. I think paper LAW. Budak bengap ler kiranya tok sebab fail first time ambik waktu first sem. Walaupun aku rasa aku bukan fail sebab ku bengap tapi prof yang ajar subject ya agak strict. Why? Gne la mun dah half of the class failed. Soooo obviously, I sik la bengap ney nak? 😛 

Okay. Meyimpang......

Hihi. So since I sikpat ambik subject ya during my second to fifth sem due to my credit hours memang pack, terpaksa ambik time final sem. Bahaya? Kenak nya sik.........huhu...demi mok grad terpaksa la stadi smpey lebam. Dipendekkan cerita, maklum la student suka stadi last min ( sempat nangga Running Man and Secret Garden..leleh leleh aek mata nangga oppa Hyun Bin okay ) kunun nak buang stress tapi stress mende maka chapter 1 pun belum abis khatam. Tett. So, final hours, like few hours before turun kampus, minum la kopi bergelen gelen. Tak cukup kopi minum Red Bull. Mengikut teori kawan, Red Bull bagi tenaga. Tenang kedak ney pun aku sik paham sebab ikut logik bukan mekorang mok pegi ekot marathon pun. Ahh. Ekot jak lah. Dah terdesak tek nak? Hebat. Mata boleh la tahan sebab overdos macam macam. I don't remember exam tu start kul brapa but yang pasti, during the exam yang 3 jam, OMG, Tuhan jak tauk betapa blank nyer aku. Why? ( why lagi haha) sebab otak dah exhausted sangat.. I think I wasted about 20mins before aku hidupkan otak aku balit. Zzz seksa! Makin la stress bila student course lain yng ambik subject sama pandey nanges time exam. Aaa stress! Mental diserang. Dalam hati ada gak curious kut kut dia terlebeh minum kopi and got blanked macam aku jugak ke? Anyway, Amen for today for I actually passed the paper. :P kalau tak pass takde la aku turun keja esok kan? Hahahaha


Kesimpulan, ingat aku dah insaf minum kopi? No no no. Agik peminum kopi okay. Esok pagi minum kopi lagi hahaha cheers to all coffee lovers! ( daripada minum beer/ liquor tek nak -walaupun sedap opps! ) but coffee? All time fave! 

That's it. Goodnight x

No comments:

Post a Comment